<پاشنه آشیل سعودی ها
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
پاشنه آشیل سعودی ها
نوشته شده در 21 / 10 / 1394
بازدید : 977
نویسنده : کامران وزیری

1- امروز دیگر کمترین تردیدی باقی نمانده که، هدف غایی آمریکا از تشکیل و حمایت گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه، کشور «امن» و «قدرتمند» ایران است. امنیتی که امروز در آمریکا و اروپا نیز یافت نمی‌شود. همین چند روز پیش بود که باراک اوباما در جریان ابلاغ قانون جدید حمل سلاح در آمریکا گفت، در این کشور ماهانه چیزی حدود 30هزار نفر با سلاح گرم کشته می‌شوند و از سپتامبر 2001 تا کنون نیز چیزی بالغ بر 400 هزار آمریکایی با سلاح گرم در این کشور کشته شده‌اند. (این یعنی در 14 سال گذشته کل جمعیت شهری مثل کلیولند یا مینیاپولیس آمریکا به قتل رسیده باشند.) عراق، سوریه و لبنان، یعنی کشورهایی که تروریست‌های تکفیری، جدی‌ترین حضور را در آنها داشته و مشغول بریدن و دریدن مردم هستند، متحدین اصلی ایرانند. در واقع آمریکا پروژه داعش را از کشورهای متحد و نزدیک به ایران شروع کرده تا در نهایت به ایران برسد. اما با ورود به موقع ایران و پیاده‌سازی الگوی موفق بسیج در این کشورها و در نهایت، ورود روسیه به ائتلاف مقاومت، به فضل خدا، این توطئه خنثی شد؛ که اگر خنثی نمی‌شد، امروز داعش همین نزدیکی‌ها بود. اگرچه بخش اعظم این توطئه خنثی شده و چیزی به نابودی داعش به ویژه در عراق باقی نمانده اما، این توطئه هنوز رها نشده است. احتمالا تنش‌آفرینی سعودی‌ها با دستور آمریکا و برای هدف قرار دادن همین امنیت صورت می‌گیرد.

2- اگر کمی دقت کنیم می‌بینیم، سعودی‌ها علاقه زیادی دارند تا واکنش انتقادی ایران به اعدام آیت‌الله نمر را «فرقه‌ای»! جا بزنند و بدین ترتیب به اختلافات مذهبی که نتیجه آن متشنج‌تر شدن منطقه است دامن بزنند.  بنابر این می‌توان گفت، درگیر کردن ایران اسلامی به یک جنگ با کشورهای اسلامی منطقه، می‌تواند هدف اصلی این حساسیت‌زایی‌ها باشد. آمریکایی‌ها سال‌هاست «آرزو» می‌کنند جنگی بزرگ در منطقه بین کشورهای اسلامی بروز کند که در آن ایران نیز حضور داشته باشد. ورود ایران، قدرتمند‌ترین کشور منطقه به جنگ یعنی، آتش گرفتن تمام منطقه. ایران به دلیل توانایی فوق‌العاده نظامی خود، اکنون یکی از عومل اصلی ثبات در منطقه است. اگر می‌بینیم مدتی است همچون گذشته، خبری از سقوط این منطقه یا آن شهر در عراق یا سوریه منتشر نمی‌شود، به برکت حضور ایران و ائتلاف 4 جانبه‌ای است که تشکیل داده. حال اگر عامل ثبات منطقه، درگیر جنگی مستقیم با کشورهای ضعیفی مثل عربستان، قطر، بحرین، امارات، جیبوتی و... شود، اگرچه روزگار این کشورها را سیاه می‌کند، اما یک پیروزی بزرگ برای تکفیری‌های منطقه خواهد بود. تقویت و پیروزی تکفیری‌ها هم یعنی، پیروزی آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود که حکومت دست‌نشانده آنهاست.

3- هستند تحلیلگرانی که معتقدند، مهمترین دلیل هوچیگری‌های آل سعود، وحشت این رژیم از توهمی است که به واسطه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا به آن دچار شده است. این دست از کارشناسان می‌گویند سعودی‌ها می‌ترسند با اجرایی شدن برجام و برداشته شدن ولو اندک تحریم‌ها، ایران قدرتمند‌تر از گذشته شود. بنابر این باید با ایجاد چنین فشارهایی، جبران آن افزایش قدرت را کرد! اما به نظر می‌رسد این تحلیل که بیشترین طرفدار را بین رسانه‌های غربی و مدعیان اصلاحات دارد تحلیل زیاد دقیقی نیست، چرا که لازمه پذیرفتن این تحلیل این است که اولا بپذیریم سعودی‌ها در این ماجرا با آمریکایی‌ها هماهنگ نیستند، ثانیا باور کنیم آمریکایی‌ها در مسئله هسته‌ای امتیاز زیادی به ایران داده‌اند. واقعیت این است که این قائله نیز مثل توطئه نفت، قائله خود آمریکایی‌هاست تا به نحوی، آن حداقل تعهدی را هم که به ایران داده‌اند خنثی کنند. بازی جدید سعودی‌ها و طرح‌های ضد برجام کنگره آمریکا که پی در پی و برای عمل نکردن به وعده‌های نسیه به قانون تبدیل می‌شوند، دو روی یک سکه‌اند. آل سعود مو به مو در حال اجرای نقشه آمریکاست.

چنین توطئه‌هایی وقتی نتیجه می‌دهند که، چشم ما به دستان آمریکا باشد. تا وقتی که متأسفانه با شعار «ما نمی‌توانیم»! برخی از دولتمردان روبرو باشیم، وضع همین خواهد بود؛ توطئه پشت توطئه، نقض تعهدات پشت نقض تعهدات. گفت و گوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا برای حل بحران رابطه با سعودی‌ها نیز کارساز نخواهد بود چرا که در این صورت پذیرفته‌ایم آمریکا، عامل تمام بحرانهای منطقه و پشت پرده ماجراجویی‌های سعودی‌ها، کدخدا و حلال مشکلات است و این اوج ساده‌لوحی است. برای مقابله با ماجراجویی وهابیون باید مراقب بود در مسیری که این جبهه با بحران‌آفرینی، مقابل کشور قرار می‌دهد قرار نگیریم و دست از موضع انفعالی نیز برداریم. وقتی سعودی‌ها به بهانه بالا رفتن چند جوان از دیوار سفارتخانه اش، کار را به شورای امنیت و سازمان‌های بین‌المللی کشانده و این همه جوسازی علیه ایران راه می‌اندازند و در مقابل ما در مقابل موشک‌باران سفارت خانه‌مان در یمن، موضع قاطعی نمی‌گیریم، باید منتظر هتاکی‌های بعدی آنها نیز باشیم. حمایت‌های بیشتر از برادران اهل سنت و شیعه عربستان و کمک به آنها برای رهایی از سیطره غاصبان حرمین شریفین، ادامه حمایت‌ها از مردم مظلوم بحرین، یمن، فلسطین، سوریه، نیجریه و به طور کلی تمام مظلومان جهان در کنار مقابله با تروریست‌های تکفیری، پاشنه آشیل سعودی‌ها و بزرگترین  ضربه به اردوگاه آنهاست.

جعفر بلوری


دشمن عقل امام علی علیه السلام : اَلْهَوى عَدُوُّ الْعَقْلِ؛ هواى نفس، دشمن خرد است. شرح غرر: ج1، ص68

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , فرهنگی و اجتماعی , امنیتی , بین الملل , ,
:: برچسب‌ها: آل سعود , آل فتنه , دشمن اصلی جبهه مقاومت , خصومت دیرینه باایران ,



مطالب مرتبط با این پست
.
ده نمکی: رهبری پرسیدند پول کتاب‌ها را از کجا می‌آورید گفتم: کلاهبرداری!
اوباما: ایران یک سال یا بیشتر تا ساخت بمب هسته‌ای فاصله دارد/ ابراز خوشبینی درباره توافق هسته‌ای
نتانیاهو و مشکل ندیدن شلوار جین در ایران + کاریکاتور
سیاهه مواضع دولتمردان آمریکایی علیه نظام و ملت ایران
صالحی خبر داد: دستگیری 4 خرابکار در یکی از تاسیسات هسته‌ای
امام درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا چه گفتند؟
علما چگونه ازدواج می‌کردند/ ماجرای جالب ۴ ازدواج تاریخی
سرنوشت سوریه را سوری‌ها تعیین می‌کنند/قطعنامه شورای امنیت منافاتی با منافع سوریه ندارد
«لشکر خوبان» روایت خوب و نگارش بسیار ممتازى دارد
چهره مرموز حامی تحریم‌های ضد ایرانی در کنگره آمریکا کیست؟
روسای جمهوری که حاجی شدند/ تصاویر
واشنگتن جرات حمله به ایران را ندارد
توافق برای برقراری روابط با انگلیس در سطح كاردار غيرمقيم
رمزگشایی از «اتفاقی که بجا نبود» !؟
دولت به انتقاد منتقدینش افتخار می‌کند/ 50 روزبه اندازه 500 روز در سیاست خارجی قدم برداشتیم
عجایب سوره توحید
امنیت پایدار دریاها مدیون نیروی دریایی ارتش ایران است
ادای احترام نظامی روحانی + عکس
تقدیر سرلشگر فیروزآبادی از رئیس سازمان صداوسیما
دیپلماسی هسته ای بعد از فشار تحریم
«کابوس» سعودی‌ها از احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا
هشت روستاي استان حلب سوريه از حضور عوامل مسلح پاكسازي شد
نخست‌وزیر لیبی آزاد شد
دلالان تحريم چه كساني هستند؟
اذعان یک مقام صهیونیست به دشواری نبرد با حزب الله



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: